Agility

Äntligen är vårvärmen här!! Idag började Hector och jag fortsättningskursen i agility . Det är det Hector tycker är roligt ! Man ser riktigt att det lyser lycka av hela honom. Det är verkligen hundar gjorda för ändamålet.Han och jag var slut efter 1 1/2 timme, vi är bara fyra stycken i gruppen så det blir mycket träningstid. Vi hade dessutom kanonväder idag! Kursen är på förmiddagen 9 - 11:30, perfekt tid när man är ledig eller kan flexa som jag kan. Jag har byggt en bana på tomten med en del hinder ,tunnlar, däck och slalompinnar.Men vi har knappt tränat under vintern så med tanke på det var Hector jätte duktig idag. Kul att göra något som han verkligen tycker är roligt. Lydnadsträningen är det ju mest jag som får försöka övertala honom att vi ska göra, svårt att motivera honom då. Jag försöker föra över glädjen till andra saker men vissa saker verkar finnas helt naturligt,och då ska man kanske hålla sig till det. Det får bli en ny hund att träna lydnad och bruks med . Jag har lite planer på att köpa en Rottweiler till. Jag trodde jag hade blivit bränd och aldrig skulle våga köpa en till. P.g.a. att Hera fick väldigt svåra problem med lederna i ung ålder. Jag var tvungen att fatta det svåra beslutet att ta bort henne redan efter 13 månaders ålder. Det var en tung tid saknaden efter henne var stor, hon var en så fin och trevlig hund.Trots att veterinärerna på Strömsholm trodde på operationen så upptäcktes det att förslitningsskador och defekter var svårare än de kunde se på endast röntgenbilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0