Hjortar..

Det här är ögonblicket innan det kommer elva hjortar springande. Min matte var ju inte alls beredd på nåt överhuvud taget så jag tog det som att det bara var att springa efter . Tjo ho , vad det gick över gärdena .Jag är en liten men snabb rackare ,tur att det bara är fartglädjen jag vill åt ,och inte själva jakten .  Jag tröttnade efter ett stort gärde och vände snällt tillbaka .Min matte var jätte sur och vi gick snabbt hem igen . Det är så att när vi är hemma inne eller ute på tomten så har jag världens bästa matte  (i mina små ögon sett ) men i skog och mark finns det SÅ mycket annat som är roligare .Jag vet att min matte verkligen försöker att ändra på det .Och hon är så envis så kanske hon lyckas ,vem vet. Jag är inte så förståndig än med mina 16 månader , och med all leklust så finns det ändå hopp .Jag hör nämligen att min matte skryter om mig och mina framsteg Fast jag tror att hörseln påverkas av vindsuset i öronen när jag bjuder upp hjortarna till en dans....// HECTOR



``Vad hjälper det att springa fort om man springer åt fel håll ! ´´

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste ha mer pli på jycken. De går ju inte för sig att han blir en blodig jakthund. Han ser ju lite falig ut.

Nu har jag tagit mig tid att uppdatera min sida.

2009-02-10 @ 09:11:50
URL: http://bostromresor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0