Livet som projekt..

Livet beskrivs ofta som ett projekt, ett livslångt sådant. Livet är något som vi ska försöka ta kontroll över. Utbildning, familj, hälsa, arbete och fritid ingår i livsprojektet. När man är färdig med ett känner många att det ska ge sig i kast med nästa.
Tempot är högt och allt går bra så länge alla är friska, barnen klarar skola, relationerna funkar och arbetet är stimulerande. Olyckor, död, separation eller arbetslöshet finns inte med i livsprojektet. Men det finns där och kan aldrig räknas bort.

Eftersom det är mitt projekt ligger väl ansvaret på mig. Om jag ska lyckas måste jag ta ansvar, vara målmedveten, socialt kompetent, duktig.
Men om man inte lyckas då..?

Livet låter sig nog inte riktigt planeras..!
Det ska man nog förbereda sig på.




Det kanske är så att det är ödet som styr livets skepp
 och vi bara behöver njuta av livet och av att få åka med...

Kommentarer
Postat av: Ellis

SV: Haha borde man inte gå ned i vikt av sex? Då borde de flåsa de mesta av dagen tycker jag!

2009-11-19 @ 10:51:29
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: ansepanse

nej livet låter sig inte planeras till fullo men inte är det bara att tro att ödet formar livet och man ska flyta med heller

ha det gott

2009-11-19 @ 11:28:22
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Intressant inlägg. Jag som vill jobba med något inom kris- och katastrofhantering... Jag tror att man själv aktivt måste styra sitt liv. Och om man inte kan det så måste man få proffetionell hjälp, exempelvis i en krissituation/sorgebearbetning/depression



Ha en fin dag :)

2009-11-19 @ 11:49:08
URL: http://glitterogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0