Önskningar...eller val..?

Ska man vara försiktig med sina önskningar eller ska man önska`` hej vilt´´ även om obetydliga småsaker..?
Tänk om man bara har en kvot önskningar i livet..sen har man önskat färdigt.
Man kan styra så mycket av vad som ska hända med sina tankar, därför ska man kanske vara försiktig vad man tänker ock önskar sig..?

Jag önskade så mycket att jag skulle få en egen häst när jag var liten. ... Jag fick tre hästar.
Jag ville ha en katt. Vi fick en kattunge , som själv fick ungar sen..vi behöll några. 

Jag och min kompis trivdes inte så bra i mellanstadiet, vi drömde om att byta skola. Det var svårt att välja på 80-talet. Vi var tvugna att skriva til någon myndighet och ansöka om skolbyte. Det var krångel med skolskjuts och sånt. Men åh, vad jag önskade. ..Till hösten började vi i högstadiet inne i stan. Vi kom till världens roligaste klass.

När jag väntade första barnet önskade jag att det skulle vara en frisk pojke! Jag önskade och tänkte att om bara det första barnet blev en pojke så spelade det ingen roll om jag så bara fick pojkar sen, bara det blev en pojke.
...Jag fick tre stycken pojkar!      
( Alla är födda på en söndag!...Lyckobarn, sa barnmorskan).

Gick igenom en lycklig separation.

Bodde i stan med mina två söner som då var riktigt små. Önskade att vi någon gång skulle kunna få en möjlighet att kunna flytta ut på landet igen..

Träffade min nuvarande man efter en månad .Önskade inget hellre än att det skulle bli vi.. ,, Köpte efter två år hans släktgård, med två hus skog och åkermark...Gifte oss..
Fick sen tredje sonen.



Skaffade hund, som var en barndomsdröm för mig..Ville utöka mitt intresse inom hundsport, blev då tillfrågad om jag ville bli instruktör...önskade att jag skulle fixa eximanationen..det gick vägen...!

Har alltid tänkt på att jag helst av allt vill att min familj ska få  ett långt och lyckligt liv som önskning nummer ett! Och det går bra för sönerna. Fast jobb, pluggar på högskolan och duktig på sin idrott hockey och i skolan.

Nu går min önskning till att jag ska få en valp, av en viss uppfödare till sommaren!
Det är nu min stora fråga kommer...Hur många önskningar får man..???
Ibland känns det som om så många önskningar slagit in. 

Fast egentligen är det kanske fråga om vilka val man gör i livet !
Bland annat hur man väljer att se på saker och vad man väljer att komma ihåg!
...Men det är nog en helt annat inlägg. 

 ``För vad vi än gör i livet, så är det ett val vi gör!!´´

``Kom ihåg att inte välja är också ett val!´´

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst var det lite klokt allt! =)



Ja detta var en riktigt bra affär! Blev chockad själv faktiskt!



Vilken tur du haft med alla dina lyckade önskningar!



Ha en bra dag! kramen



2009-11-02 @ 12:47:37
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Bara att gratulera till dina önskningar som slagit in! Och här håller vi tummar o tassar att fler också ska göra samma sak för dig!

Otroligt duktig på att teckna är du också!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-02 @ 13:06:32
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: ansepanse

skatta dig lycklig när du fått det så bra

mitt liv har inte riktigt varit en dans på rosor men jag får försöka leva det med den lott jag ändå fått, något annat finns ju inte för mig

2009-11-02 @ 15:42:12
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0