Ta större plats tänker jag....och äter en glass...!?

Vad gör att man mår bra?  Hur vet man att man är lycklig?

Jag tror att om man funderar på det så brukar man komma fram till att familjen, vännerna, hälsan , ekonomin och kariären mm är viktigt.  Det tror jag också.
 Om man inte får tänka på det, utan bara tänka på sig själv?  Vad gör så att jag mår bra?  Var tankar jag energi? Var fyller jag på lusten? Vad blir jag motiverad av? 

En tanke är att om man frågar sig själv om man är lycklig och glad - då är man det!
För om det skulle vara tvärt om, så vet man det. Man behöver aldrig fråga sig själv - är jag olycklig och ledsen ?

Egentligen tycker jag att såna här tankar inte skulle behövas för jag har aldrig råkat ut för en kris eller något direkt jobbigt i hela mitt liv.
Aldrig mått dåligt som många andra kan beskriva att de gjort. Allt det som har varit viktigt i mitt liv har blivit till det bästa! Sen gör man också val i livet hur man ska tänka.
Men jag tror att just därför så tänker jag att jag ska vara rustad. OM det skulle hända något.


När jag känner att jag utvecklas och får lära mig mer av det som intresserar mig, då mår jag bra. När man får uppskattning. När man träffar trevliga positiva människor. När jag  själv tycker det är roligt att ge och sprida glädje runt mig.

Jag har tänkt att jag ska ta lite större plats i mitt eget liv !  :D




Vilken solstråle det blev när jag fotade vårt magasin och vindruvor. Nästan lite magiskt......

Kanske min skyddsängel passade på att sprida lite ljus..?







Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag tror att det är många faktorer som påverkar lycklighet. Som att ha mål i livet, människor som man tycker om att umgås med och förnuftet till att njuta av det man har.



Bra inlägg!

2009-09-21 @ 16:30:11
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Nanna

Ja,man måste nog kunna skilja på "måste ha,alla andra har..och jag behöver för att må bra..

Kul bild på druvorna,det set lika dant ut här,och samma slags fönster!! Ha det bra..och bred ut dig! :)

2009-09-21 @ 16:44:25
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Så viktigt det du skriver, viktigt att vi vill utvecklas och ta plats. Lyckan bor inuti oss själva, lyckan är inte något man får, det är något man skapar. :D

2009-09-21 @ 17:10:22
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: ansepanse

SV: jo, det är sant att roliga saker kan förtränga att man känner att man har värk



jag har drabbats av några jobbiga, väldigt jobbiga saker i mitt liv men har förstått att jag måste gå vidare och leva "så gott det går" ändå, för vad är det för liv annars och något annat liv än det liv jag har kan jag ju heller inte få

2009-09-21 @ 19:08:40
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Micke

Hehehe... Ja du lär nog få vänta ett "litet" tag till innan det sker gissar jag ;)



Men hoppet är det sista som överger sägs det :D Kram

2009-09-21 @ 21:39:11
URL: http://tomten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0