Askungen..vadå jobb,jobb, jobb?



Helgen flög iväg.I lördagsmorse stack mannen och sonen iväg på en cup i Strängnäs. Från gryning till skymmning...
Jag fick åter en morgon för mig själv.  Det roliga var att de båda äldsta sönerna kom över det är så kul att sitta och snacka med dem. Innan det var dags för mig att åka till jobbet för ett jourpass..igen,  så frågade jag vad vi skulle hitta på för god lunch. De ville ha pannkakor. Ja, det är inget de ställer sig och gör nu när de inte bor hemma längre.Mysigt! 

Söndagen efter jobbet var Hector och jag på hundkurs igen, det var så fint väder så vi var utomhus då. Det blev som nytt för Hector och vi fick börja om ett steg igen. Det märks att hundar inte kan generalisera och ta med sig sitt lärande till en ny plats, det är därför bra att öva på olika platser.

Jag är inne i en tokjobbarperiod nu!!
Jag ska förhoppningsvis få hem en valp i juni, och då måste jag vara ledig. Plus att jag vill ha min semester...Jag byter till mig allt  och det innebär att jag ska jobba en sådär fem, sex helger på raken, men alla helger är inte både fredag, lördag och söndag utan det kan vara del av helg.
Men det är det värt OM det nu blir någon valp. Tiken är nu parad och om hon är dräktig ska valparna födas omkring den 24 april. Annars får jag väl vara ledig ändå...

Kommentarer
Postat av: Selma

Det kan ju inte det. Det som gällde för vår gammelhund på kurs verkade inte som om det var något man kunde göra ute i det "civila".

2010-03-09 @ 11:15:35
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Mia

Så spännande! Håller tummarna så allt blir som du helst vill, både jobb, semester och såklart liten valp! mmmm underbar men samtidigt smärtsam längtan tar nu vid (been there .... å minns).

2010-03-09 @ 12:37:58
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: ansepanse

vad spännande det låter, hoppas det går vägen

2010-03-09 @ 19:25:38
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: charlotte

jag gör väldigt sällan pannkakor. har aldrig varit speciellt förtjust i dem. havrepannkakor o stekt bacon o lingonsylt däremot.. blir lite som raggmunk o fläsk

2010-03-09 @ 23:29:57
URL: http://kloppan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0