Måste det här sägas just nu och utav mig...? ..Ja!




Hösten, när man börjat arbetet igen är så intressant. Vi är åtta kvinnor på min arbetsplats, alla är mycket färgstarka på olika sätt. När jag har varit ledig så länge som jag var i sommras så hinner man vänja sig av med  vissa personers sätt och röst. Det är som ett socialt expriment att komma tillbaka . Det är så uppenbart att vissa har ett sånt stort behov att synas och ta plats. En del kan inte ta kritik andra är så rädda för att visa sig sårbara. Vi hade möte idag och jag brukar tänka på Mia Törnbloms citat  ``Måste det här sägas just nu och utav mig?´´ 
.Men - Ja oftast måste det sägas och det krävs en åsikt. (Om man inte ska bli tillplattad )
När det kommer till olika besluts som ska tas så vill man ändå att det ska kännas rätt. Något jag hört en gång var att:
 - Om man inte gör ett val så bestämmer andra åt en. Att inte välja är också ett val. 
Mitt i allt ihop så trivs jag som fisken i vattnet. De är roliga och underhållande mina kära kollegor. Alla har ialla fall ett stort hjärta!

I morgon är jag ledig då ska jag träna med min hund på brukshundsklubben. Han är som balsam för själen.

``Det är mycket man inte behöver göra - och mycket som inte behöver göras på samma sätt som tidigare.´´





 

Kommentarer
Postat av: Nanna Nilsson

hoppas det blir en lagom "slappardag i morgon!! Kram :)

2009-08-20 @ 12:51:18
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Mindy

Så söt hund :)

2009-08-20 @ 14:12:04
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: ansepanse

en skildring aav det verkliga livet

jag tycker också att hundar är som just balsam för själen och även den bästa tänkbara vännen

2009-08-20 @ 15:40:18
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0