Översvämning i hönshuset...










Så här kan också en dag vara , fast man har semester och bara vill göra roliga saker.
Idag åkte vi ut och skulle ge hönorna mat, plocka ägg och vattna i växthuset åt mina föräldrar,  som är på Gotland. När jag kom in i hönshuset så var det väldigt blött, som tur är finns det en gammal dyng ränna där hönsen är, så det mesta av vattnet hade samlats där. Jag vet att jag råkade komma åt slangen till vattenautomaten förra gången jag var där i torsdags, men kollade då att allt var bra. Men uppenbarligen så var det inte så. Det blir väldigt geggigt av hönsskit, vatten och gamalt foder, vi hade inte riktigt skor för det. Men det var det minsta bekymret kändes det som.
 Tur att mannen är händig och att han var med, så han fixade det. Det är ju så jobbigt när det krånglar när man har ansvar över andras djur eller saker. 
Belöningen blev iallafall ännu en korg med nyvärpta ägg och så grävde vi upp lite färskpotatis.


 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Härligt med nyvärpta ägg !

2009-08-01 @ 15:14:16
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0