När barnen var små...den stora draken..

Jag åkte ut till mina föräldrar i dag, jag ska vattna blommor och fylla på pelletskaminen när de är borta i tre veckor, på Borneo.De ska bo i djungeln och titta på orangutanger.
 Och jag vattnar blommor...! Ja,ja det är så livet är. :D

Jag kom att tänka tillbaka på när barnen var små och man gjorde allt för att de inte skulle somna i bilen. För de blir ju som bekant så pigga på kvällen då!

 Vägen från mormor och morfar var ca en halvtimme och den stunden kunde kännas väldigt lång. Vi hade som vana att fantisera och berätta sagor om den stora draken som sprutade eld och rök.  Ja, draken var förstås kraftvärmeverket...
Det som var smart var att man kunde börja med historien och bygga upp den så de väntade på att få se draken, det var inte alla gånger som den sprutade rök..men nästan.

Kraftvärmeverket som bara är en ful siluett i Västerås, är ibland något helt annat för mig...






Kommentarer
Postat av: Jen

absolut ;D

2009-11-19 @ 14:24:28
URL: http://apieceoftokyo.se
Postat av: ansepanse

hahaha - känner igen det där, men vi körde med att sjunga olika barnvisor, det hade en tendens att bli höljudligare hela tiden

2009-11-19 @ 15:43:58
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad roligt! Vi hade en lek där våra händer var kaniner som bets..haha, låter knäppt, men det var jättekul!:D

2009-11-19 @ 16:00:02
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0